به یاد خدا

ما قصد داریم در این مقاله در مورد کاربرد نرم افزار جیمینی بیشتر صحبت کنیم. در این مقاله برای شما روشن میکنیم که چگونه نرم افزار جیمینی به دستیار برشکار با هوش کامپیوتر تبدیل می شود.

نرم افزار برش پارچه نرم افزار جیمینی از چهار نرم افزار تشکیل شده است.

  1. نرم افزار دیجیت
  2. نرم افزار طراحی الگو
  3. نرم افزار چیدمان
  4. نرم افزار پلت

نرم افزار دیجیت

در نرم افزار دیجیت الگوی مد نظر برش کار بوسیله دوربین عکاسی شده و در ابعاد آن دقیقا همانند ابعاد واقعی الگو درون کامپیوتر ثبت می شود.

نرم افزار طراحی الگو

در این نرم افزار الگوهای دیجیت شده اصلاح می گردند و حتی با شناخت کافی از نرم افزار طراحی الگو می توان بدون استفاده از دیجیت الگوی مد نظر را طراحی نمود. با توجه به ابزار های کاربردی در نرم افزار طراحی الگو میتوان الگوهای متفاوتی ساخت و حتی سایزبندی نمود.

نرم افزار چیدمان

مهمترین نرم افزار این مجموعه ی نرم افزاری می باشد و در تولید صنعتی پوشاک کاربرد دارد. در نرم افزار چیدمان که نرم افزار بسیار قوی در این زمینه است برای محاسبات چیدمان با بالاترین بهره وری از پارچه انجام می شود.

در واقع کار این نرم افزار این است که با توجه به الگوها و اندازه های متفاوت می تواند بهترین و بالاترین راندمان از برش و استفاده از پارچه را برای شما مشخص کرده و برای یک تولیدی لباس فراهم آورد. بنابراین شما باید پس از انتخاب پارچه مناسب برای تولید لباس و پوشاک برای تولید به فکر این موضوع نیز باشید.

طبق تجربه شخصی اینجانب باید بگویم به طور میانگین ۵ درصد راندمان استفاده از پارچه شما بیشتر میگردد. این رقم بسیار اهیمت دارد و از نظر ریالی رقم هنگفتی را به شما بر میگرداند. زیرا با توجه به مصرف پارچه سالیانه ای که عموما تولیدی ها دارند و همچنین قیمت دلاری پارچه حتی میتوان با این رقم حقوق ۵ نفر از پرسنل یک تولیدی را تامین کرد.

نرم افزار پلت

در نرم افزار پلت بعد از چیدمان نقشه مورد نظر روی کاغذ پلاتر کشیده می شود و گذشته از اینکه مصرف کمتری را ایجاد میکند از نظر زمان مصرف شده نیز برای یک برش کار بسیار مفید است. بطوریکه زمان کمتری را از کشیدن نقشه بصورت دستی بر روی پارچه از متخصص برش می گیرد.

نویسنده: رضا مقدم