به یاد خدا

در مقاله ی قبل ما به روش های فروش B2C لباس پرداختیم. در همه این روش های گفته شده که توسط تولید کننده ی پوشاک مورد استفاده میگیرد به این صورت است که تولید کننده نهایتا محصول خود که اینجا پوشاک و لباس است را به صورت مستقیم و بدون واسطه به مصرف کننده می فروشد.

البته این کار به دو روش گوناگون امروزه صورت میگیرد که با توجه به پیشرفت در حوزه فناوری ایجاد شده است:

در این مقاله ما قصد داریم تا بر روی فروش آنلاین تمرکز کنیم. پس با ما همراه باشید .

بطور کلی میتوان فروش آنلاین را به دو قسمت تقسیم نمود:

  • الف) فروش آنلاین در سوشیال مدیا
  • ب) فروش آنلاین در وبسایت

مزایای فروش آنلاین چیست؟

فروش آنلاین در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است و البته این محبوبیت دلایل بسیاری را دارد. یکی از دلایل آن را میتوان در این مقطع زمانی به دلیل هزینه های بالای فروشگاه فیزیکی و کارمندان آن دانست. البته در فروش آنلاین شما این جنس از هزینه های جاری را حذف خواهید کرد. به طور کلی شما قادر هستید در فروشگاه آنلاین خود هزینه های فروش را به شدت کاهش دهید. اما این نوع فروش هم معایب خاص خود را دارد.

معایب فروش آنلاین چیست؟

در کنار مزایای فروش آنلاین معایبی نیز برای خود دارد. البته تولید کننده ی ما لازم است قبل از هر اقدامی این معایب را نیز در کنار مزایا دانسته و با آگاهی کامل در این راه اقدام کند. در غیر این صورت تولید کننده پوشاک ما که به عنوان فروشنده ی آنلاین اقدام خواهد کرد را میتواند دچار دلسردی و ناامیدی کامل نماید و باعث عدم موفقیت او در تجارت گردد.

اولین نکته این که در فروش آنلاین ناامید نشدن و استمرار در هدف فروشنده بسیار مهم می باشد. زیرا در این نوع از فروش شما احتیاج به صبر و بردباری فرآوانی دارید. دومین مسئله ی فروش آنلاین تولید محتوای مناسب برای وبسایت یا شبکه ی اجتماعی که در آن ها حضور دارید می باشد.

تولید محتوای مورد نیاز

تولید محتوا ضمن اینکه باید کیفیت لازم را داشته باشد شما باید به مقدار آن یعنی کمیت آن نیز توجه کنید. پس باید با استاندارد لازم آن آشنا شده و طبق آن عمل نمایید.

میزان تولید محتوای مورد نیاز شما از نظر استاندارد لازم کار، نباید کمتر از میزان مورد نظر باشد. این میزان را حجم کار و گستردگی تولیدات شما نیز تعیین می کند. پس بهتر است این کار را باید بر اساس میزان بزرگی مجموعه ی تولیدی خود انجام دهید.

روش های فروش آنلاین

حال میخواهیم به انواع فروش آنلاین بپردازیم. روش اول فروش آنلاین که مورد تایید اینجانب به خصوص برای مجموعه های تولیدی بزرگ نمی باشد، فروش در سوشیال مدیا و شبکه های اجتماعی است. این پلتفرم ها را میتوان به مسنجر ها یا پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی تقسیم نمود. برای مثال تلگرام و واتس آپ که مسنجر هستند و اینستاگرام و فیسبوک که شبکه اجتماعی محسوب میگردند.

شبکه های اجتماعی و وبسایت کدام مناسب ترند؟

برای مجموعه های بزرگ سوشیال مدیا باید حکم تبلیغات را داشته باشد و این پلتفرم ها در نهایت باید مشتری را برای خرید آنلاین به وبسایت مجموعه هدایت کنند. اما با توجه به هزینه های ایجاد و نگهداری یک وبسایت خوب، کارآمد و جذاب و همچنین استفاده ار روش های ترابری یا ارسال محصول از طریق وبسایت به دست مصرف کننده ی نهایی برای فروشندگان با حجم پایین توصیه نمی گردد.

پیشنهاد این جانب این است که تولیدکنندگان نوپا و فروشندگان بعد از رسیدن به تولید و فروش مناسب دست به تاسیس سایت بزنند.

 

نویسنده: رضا مقدم