به یاد خدا

ما در مقاله های قبلی به کانال های فروش برای تولید پرداختیم و یادآوری میکنیم که در دو روش فروش پوشاک B2B و B2C است که ما در مقاله های قبل به روش فروش B2B پرداختیم و در این مقاله به روش فروش B2C می پردازیم.

اما در این مقاله به روش های فروش خرده می پردازیم. فروش پوشاک به روش B2C چگونه است؟ منظور از روش B2C این است که تولید کننده اجناس تولیدی را مستقیم به مصرف کننده می فروشد. که این روش بدون هیچ گونه واسطه تولید کننده می تواند تولیدات خود را به فروش برساند.

انواع روش های فروش B2C چیست؟

اصولا به دو روش می توان فروش B2C را انجام داد که در زیر به آن اشاره میکنیم:

  • فروش حضوری
  • فروش آنلاین

روش فروش حضوری یا فروشگاه

در روش فروش حضوری یا همان فروشگاه فیزیکی شما مجبور هستید که متحمل هزینه های فروشگاه داری و هزینه های جاری فروشگاه شوید. در این روش حتی در مواقعی که با فروش بالا مواجه هستید ممکن است باز هم فروشگاه شما به تنهایی بازده مالی نداشته باشد. این امر میتواند براحتی باعث ضرر مالی شود.

البته همواره انتخاب فروشگاه مناسب و تولید پوشاک مناسب همراه با مدیریت قوی در سرمایه بسیار اهمیت داشته و بنابراین ابتدا به ساکن اگر تصمیم به راه اندازی یک فروشگاه داشته باشید، برای راه اندازی همزمان آن با تولیدی پوشاک به مشکل تامین سرمایه نیز ممکن است مواجه شوید.

گسترش فروش حضوری

نکته ی مهم در این نوع روش از فروش B2C در دراز مدت گسترش آن هم هست. بدین صورت که برنامه ریزی برای داشتن فروشگاه های بیشتر و ایجاد شعبه های مختلف برای کسب و کار خودتان می باشد. البته شما با گذشت زمان و بالا رفتن تجربه و میزان سرمایه در گردش در تجارت خود شاید از اداره کردن تمام شعبات قاصر شده و نیاز داشته باشید تا شریک تجاری در فروش داشته باشید.

نکات مهم در روش فروشگاه داری

این امر یک برنامه ریزی جامع و دقیق نیاز داشته و مسئله ی دیگری که در این نوع فروش مهم است و به شما کمک میکند داشتن تعداد پایین و تنوع بالا در کالا می باشد. هر چه شما به عنوان یک فروشگاه دار، بتوانید در فروشگاه خود تنوع بالایی از کالا داشته باشید که برای هر سلیقه ای کالای مورد نیاز را تامین کنید میزان فروش شما بالطبع بالاتر خواهد بود. از طرفی تنوع کالا برای مشتری این امکان را فراهم می آورد که هر مشتری خرید بیشتری نیز نماید زیرا برای بسیاری از افراد جذابیت در خرید را تامین میکند.

در مقاله ی بعدی قصد داریم تا به روش فروش B2C از طریق آنلاین بپردازیم پس با ما همراه باشید.

نویسنده: رضا مقدم