به یاد خدا

یکی از مدل های لباس دخترانه که بسیار جذاب و خاص است، انواع کراپ و نیم تنه های ورزشی هستند که به زیبایی استایل شما افزوده می کنند. اما در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت کراپ و نیم تنه بیشتر بپردازیم. ویژگی اصلی و بارز لباس کراپ؛ قد کوتاه آن است که فقط بالای بدن شما را می پوشاند. آیا درباره انواع کراپ اطلاعاتی دارید؟ آیا با زیبا ترین مدل های این لباس دخترانه و نحوه ست کردن آن با تیپ خود آشنایی دارید؟ آیا برند های مختلف نیم تنه های ورزشی را می شناسید؟ در این بخش ضمن اینکه تفاوت کراپ و نیم تنه را بیشتر بررسی میکنیم با انواع مدل های کراپ و روش های ست کردن آن با استایل خود آشنا خواهید شد. همچنین می توانید سبک مناسب از این لباس منحصر به فرد را برای خود انتخاب کنید.

تفاوت کراپ و نیم تنه دقیقا در چیست؟

برای اینکه بفهمیم کراپ و نیم تنه چه فرق هایی با هم دارند نخست لازم است درک کنیم که هر کدام از این لباس ها چیست و چه کاربرد هایی برای آن ها متصور هستیم. کراپ و نیم تنه دو مدل از لباس های زیر سینه هستند که تفاوت اصلی آن ها در قد پوشاک است به طوری که عموما برای اینکه بفهمیم یک تکه لباس کراپ است یا نیم تنه باید بدانید که در طول، آن ها از هم متمایز می شوند. کراپ ها معمولا از نیم تنه ها طولانی تر هستند و از آن ها بالا تر می رسند. ولی شکل کلی قسمت سینه های کراپ و نیم تنه تقریبا یکسان است.

از آن جا که لباس کراپ یک سبک از لباس های کوتاه است اما به طور عمده این نوع لباس در دو دسته فانتزی و ورزشی تولید و طراحی می شود. پس نسبت به اینکه یک لباس در چه کاربردی قرار می گیرد این دو گونه از لباس کراپ از لحاظ نوع پارچه ای که از آن ها ساخته می شوند، با یکدیگر تفاوت دارند. لباس کراپ فانتزی اغلب از پارچه های شبکه ای یا توری استفاده می کنند و لباس کراپ ورزشی معمولا از پارچه هایی با خاصیت کشسانی بالا ساخته می شوند. بنابراین شما می توانید این نوع لباس های زیر سینه را در مدل های مختلفی که سینه را حمایت و فرم می دهند، انتخاب کنید.

تفاوت-کراپ-و-نیم-تنه-در-چیست؟کاربرد های ورزشی کراپ و نیم تنه

لباس کراپ ورزشی لباس کراپ ورزشی یا اسپورت، یک گزینه مناسب برای انجام فعالیت های ورزشی است. این مدل لباس کوتاه دارای دو عدد پد در بخش جلویی آن هستند که نقش مهمی در نگهداشتن سینه ها دارند و از شل شدن آن ها در هنگام ورزش جلوگیری می کنند.

لباس های کراپ ورزشی، معمولا سفت و متناسب با بدن هستند به گونه ای که به بدن کاملا چسبیده و در زمان ورزش از تکان خوردن آن جلوگیری می کنند. این لباس ها در رنگ و طرح های گوناگون ساده و زیبا (خط دار، نوشته دار و …) قابل دسترسی هستند. علاوه بر این، این دسته از لباس های کوتاه از پارچه هایی با توانایی جذب عرق زیاد ساخته می شوند که از بدن ورزشکاران در مقابل بیماری ها و حساسیت های مختلف مراقبت می کنند.

موارد استفاده از کراپ و نیم تنه

حال که به تفاوت کراپ و نیم تنه می پردازیم خوب است بدانید که لباس کراپ و نیم تنه های ورزشی، از جمله مدل های لباس دخترانه هستند که بسیار شیک و منحصر به فرد هستند و استایل شما را زیبا تر می کنند. ویژگی اصلی و مهم لباس کراپ، قد کوتاه آن است که فقط قسمت بالای بدن شما را پوشش می دهد. اما نیم تنه های زنانه و دخترانه از لحاظ قد و اندازه و طول لباس از کراپ کوتاه تر بوده ولی می تواند در مدل های مختلفی تولید و طراحی شوند. نیم تنه ها عموما به لحاظ استفاده و کاربرد در زمره لباس های کژوال قرار می گیرند و نمی توان آن ها را به سادگی در محیط های رسمی استفاده کرد. پس این مورد را نیز به تفاوت های کراپ و نیم تنه اضافه کنید.

لباس کراپ چیست و مهم ترین کاربرد های آن چیست؟

برای اینکه بدانید کراپ ها چگونه بوجود آمدند جالب است بدانید که در دوران جنگ جهانی دوم که جهان در حال تجربه کردن کمبود های پنبه و تولید آن بود تجارت مد و فشن به دنبال راهی برای ر هایی از این مشکل بود. یکی از راهکار های آن استفاده از طرح های جدید و به خصوص لباس های نیم تنه یا قد کوتاه، بودند که این طرح های جدید به عنوان یکی از مدل های ترند و پیشرو آن زمان مورد استقبال مردم قرار گرفتند. اگر شما علاقه مند به داشتن یک استایل دخترانه و زیبا با سبکی مدرن هستید، قطعا از انواع لباس کراپ در استایل خود استفاده کنید. لباس کراپ، کوتاه تر از سایر پیراهن ها و تیشرت های معمولی هستند و تنها نیم تنه بالایی شما را پوشش می دهند. در این مقاله، شما را با انواع مدل های لباس کراپ آشنا می کنیم.

کراپ اسپورت

لباس کراپ ورزشی یا اسپرت، نامی است که به لباس های کوتاهی داده می شود که عمدتا در زمان انجام فعالیت های ورزشی پوشیده می شوند. این لباس ها دارای دو عدد پد در بخش جلویی خود هستند که نقش برجسته کردن سینه ها را دارند و از افتادگی آن ها در حین ورزش جلوگیری می کنند. این لباس ها برای کسانی که میخواهند یک استایل زیبا و دخترانه داشته باشند مناسب هستند. البته برای ورزش و فعالیت کردن و همچنین نواحی اطراف دریا لباس دیگری که می توان استفاده کرد و بسیار مورد توجه دختران جوان نیز هست نیم تنه می باشد و انواع ورزشی آن نیز تولید و طراحی می شوند.

انواع کلی کراپ و نیم تنه

ضمن اینکه از تفاوت کراپ و نیم تنه گفتیم حال از نظر شباهت ها باید بگوییم، لباس های کراپ و نیم تنه در دو دسته ی ورزشی و فانتزی تقسیم می شوند. این دو دسته از لباس ها از نظر نوع پارچه هایی که برای ساخت آن ها به کار می روند، از هم متمایز هستند. این لباس ها برای انجام فعالیت های ورزشی طراحی شده اند و نام آن ها نشان دهنده ی همین موضوع است.

از ویژگی های مهم لباس های ورزشی این است که در هنگام ورزش کردن لباس های کراپ یا نیم تنه های ورزشی از جنس پارچه های کشسان و نرم هستند که با بند به بدن ورزشکاران می چسبند. این لباس ها علاوه بر اینکه عرق را جذب می کنند و به سرعت خشک می شوند، دارای تنفسپذیری و گردش هوای خوبی هم هستند که پوست را از بیماری ها و حساسیت ها محافظت می کنند.

ایده های ست کردن کراپ فانتزی

حالا که تفاوت کراپ و نیم تنه را فهمیدیم برای استفاده بهتر خوب است به روش های ست کردن آن ها نیز بپردازیم. به طور کلی اگر به دنبال یک استایل مدرن و نیمه رسمی هستید می توانید از لباس کراپ فانتزی که از پارچه های متفاوتی ساخته می شوند، استفاده کنید. این لباس ها در انواع مختلفی مانند بند دار، آستین دار، بدون آستین و تاپ عرضه می شوند. می توانید نیم تنه ها یا لباس های کراپ فانتزی را با شلوارک و دامن و شلوار هماهنگ کنید. اما اگر میخواهید یک استایل کژوال داشته باشید می توانید لباس های کراپ با قد متوسط را با یک کت و ژاکت ساده مچ کنید. پارچه های لباس های کراپ فانتزی ممکن است از تور، نخ، پلاستیک و غیره باشند و دارای گلدوزی، مهره، پولک و سایر اکسسوری ها که زیبایی لباس را افزایش می دهند.

کاربردهای نیم تنه چیست

لباس های نیم تنه یا کوتاه، که بخشی از شکم را نمایان می کنند، در اصل برای فعالیت های مربوط به ساحل و برای استفاده در مکان های کنار دریا ابداع شدند. از این نظر تفاوت کراپ و نیم تنه مورد توجه می تواند باشد. این لباس ها در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی نه تنها مورد علاقه زنان بودند، بلکه مردان نیز به آن ها علاقه مند شدند و بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان از آن ها استفاده کردند. اکنون، لباس کراپ یکی از پرطرفدار ترین لباس های زنانه و دخترانه است که بیشتر برای انواع ورزش ها طراحی و ساخته می شود. این لباس ها بسته به نوع ورزشی که برای آن مورد نظر هستند، می توانند از پارچه های متفاوتی تشکیل شوند و دارای رنگ ها و طرح های مختلفی باشند. برخی از این لباس ها نیز دارای زیپ یا بند هستند که امکان تغییر اندازه را به کاربر می دهند. این لباس ها علاوه بر اینکه راحت و مناسب برای حرکت هستند، جذاب و مدرن نیز به نظر می رسند.

نویسنده: رضا مقدم