به یاد خدا

برای شروع تولید پوشاک چه باید کرد؟

در مقاله های قبل ما به اختصار در مورد مواد اولیه و پارچه و شناخت مواد اولیه و مفاهیم و اصول تولید لباس و همچنین صنعت چاپ صحبت کردیم. در این مقاله می خواهیم به صورت گام به گام مراحل شروع تولید پوشاک را با هم بررسی کنیم. البته در مراحل بعدی در مقاله های آینده این نکات را بطور مفصل بررسی خواهیم نمود.

نکات مهم تولید پوشاک بصورت تجربی

شایان ذکر است که این مطالب کاملا بصورت تجربی بوده و نهایت سعی ما این است که با استفاده از مفاهیم ساده و تجربیات شخصی یک تولید کننده ی پوشاک بدون بکار بردن از الفاظ پیچیده ی انگلیسی، چه در زمینه مارکتینگ و چه تولید پوشاک نکات مهم را به شما عزیزان منتقل نماییم.

بنده به این علت که به عنوان دوست کوچک شما معتقدم که تمام الفاظ و تمامی علوم بدون داشتن تجربه و زمان گذاشتن برای مطالعه ی علوم مارکتینگ و تولید و نساجی و سایر مباحث نظری هیچ ارزشی نداشته و فقط با این کار زمان شما را به هدر میدهیم. ضمن اینکه این افراد با توهم در مورد توانایی در تولید و فروش پس از ورود به کار عملی دچار شکست شده و باعث هدر رفت زمان و پول آنها خواهد شد.

مرحله اول تولید پوشاک برنامه ریزی دقیق یا به اصطلاح دوستان دانشگاهی نوشتن بیزینس پلن می باشد.
بیزینس پلان در تولید پوشاک چیست؟

نکات مهم در تولید پوشاک چیست؟
نکات مهم در تولید پوشاک چیست؟

بیزینس پلن تولید پوشاک چیست؟

بیزینس پلان یا طرح تجاری یک تولیدی لباس به بیان ساده تمامی برنامه ریزی هایی که در نهایت امر به امید موفقیت در شروع کسب و کار می باشد، گفته می شود. این طرح تجاری شامل موارد بسیاری است که در این مقاله به اختصار از آنها فقط نام می بریم و سعی میکنیم تا در مقالات آینده هر کدام را گام به گام توضیح دهم.

طرح تجاری تولید پوشاک شامل چه مواردی است؟

الف) انتخاب سبک و دلایل انتخاب سبک و نوع تولید پوشاک
ب) تامین و برنامه ریزی منابع مالی نسبت به انتخاب سبک تولید
ج) انتخاب و برنامه ریزی برای فروش
د) بررسی منابع تولید

این موارد بصورت کاملا کلی بوده و در مقاله های بعدی به جزئیات تمام به تمام این موارد که فوق العاده مهم است می پردازم.

نویسنده: رضا مقدم