در مقاله های گذشته به مورد های الف و ب از بیزینس پلن تولید پوشاک و لباس پرداختیم که برای مرور کردن میتوانید به مقاله های برنامه ریزی مالی برای تولید لباس و انتخاب سبک مناسب مراجعه نمایید. در این مقاله میخواهیم به مورد سوم که میتوان آن را مهمترین مورد در هر بیزینس و کسب و کاری دانست بپردازیم.
انتخاب کانال های فروش و برنامه ریزی برای آن
منظور از کانال های فروش روش های گوناگونی است که در فروش یک کالا استفاده می شود. در نهایت استفاده از این کانال ها باعث فروش کالای تولید شده توسط کارآفرین می شوند اما چیزی که در این مورد مهم است این است که روش استفاده از هر کانال فروش و مواجهه با آن ها متفاوت است.
قبل از هر نکته ای باید بدانیم که روش های فروش بزرگترین چالش برای هر کسب و کاری است. بنابراین تولید کننده ی نوپای ما باید بداند که لازم است با صرف وقت و تمرکز بالا و همفکری با افراد باتجربه کانال ها و راه های فروش مناسب با تولیدات خود را پیدا کند.

البته هر محصولی با توجه به ماهیت و قابلیت های فروش خود کانال های متفاوتی را برای فروش دارد. این مسئله به تفکر و دوراندیشی بالایی نیز نیازمند است که در کسب و کار به آن برنامه ریزی های دراز مدت می گویند. برای مثال در فروش کالا لازم است به برنامه ریزی های ۱۰ ساله فکر کنید به این معنی که شما باید برای ۱۰ سال آینده ی برند تجاری خود برنامه ریزی فروش انجام دهید.
انواع فروش پوشاک چیست؟
بطور کلی ما در فروش پوشاک و لباس دو نوع فروش داریم.
- الف) فروش B2B
 - ب) فروش B2C
 
فروش B2B
در فروش B2B شما به عنوان یک بنگاه تجاری در نظر گرفته می شوید که محصول خود را به یک بنگاه تجاری دیگر می فروشید و در نهایت بنگاه دوم نیز آن را به مصرف کننده یا end user می فروشد. که واضح است که سود بنگاه دوم و حتی در پاره ای از موارد بنگاه سوم نیز از مصرف کننده گرفته می شود و در نهایت با رقم بالاتری کالای مورد نظر به دست مصرف کننده می رسد. بنابراین توجه به این نکته در محاسبات ما مهم می باشد.
فروش B2C
در فروش B2C شما کالای تولیدی خود را بصورت مستقیم به مصرف کننده ی کالا می فروشید. واضح است که این روش با در نظر گرفتن انصاف، قیمت نهایی برای طرف مصرف کننده مناسب تر می باشد. نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که فروش B2B بصورت عمده بوده و تعداد آن بسیار بالاتر از فروش B2C می باشد. طبیعتا سود در B2B از هر کالا کمتر از هر فروش در B2C می باشد.
														
مقالهای که واقعاً ارزش اشتراکگذاری داره! کلام آخر: شما یک نابغهاید! ممنون بابت همهچیز!
یه مقاله کامل از صفر تا صد.
کاملاً عملی و اجرایی بود. فردا همینجا تستش میکنم!
کاملاً متفاوت از چیزایی که خونده بودم. همین امروز توی پروژهم استفاده کردم.
کمتر کسی هست که اینقدر دقیق و شفاف توضیح بده. ممنون!
این تکنیک رو توی پروژهم استفاده کردم عالی جواب داد. کاش همه مقالات به این روانی و جامع بودن نوشته میشدند. عالی بود!
اینقد ساده توضیح دادید که حتی مبتدیها هم متوجه میشن. 👏 مقالهای که واقعاً ارزش اشتراکگذاری داره!
هفتهها بود دنبال این راهحل میگشتم! شما زندگی من رو نجات دادید. 😅 توضیحات شما مثل آب روان بود! هیچچیز نامفهوم نبود.
بهترین راهنمای ممکن برای من بود ممنون! کاش همه مقالات به این روانی و جامع بودن نوشته میشدند. عالی بود!
با این تکنیکهایی که گفتید، زمان توسعه پروژهم نصف شد! متشکرم. یه پست به یاد ماندنی!
حتی اشتباهات رایج رو هم پوشش دادید. عالی بود!
کاملاً متفاوت و خلاقانه. این مقاله رو باید توی رزومهم به عنوان منبع ذکر کنم!
کدهای مثالهاتون واقعاً گویا و بهدردبخور بودن. ممنون!
دقیقاً همان مشکلی که داشتم رو حل کردید. واقعاً ممنون!
کاش زودتر با سایت شما آشنا میشدم! همه چیز در بالاترین سطح بود. واقعاً خسته نباشید!
پستهای شما همیشه نشاندهندهی تسلط بالای شما به موضوعه. شما استاد بیان پیچیدهترین مفاهیم به سادهترین شکلاید!