به یاد خدا

شلوار زاپ دار روی مد روز است و طرفداران زیادی نیز دارد. این شلوارها در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. البته باید بگوییم که میزان زاپ شلوار شما بستگی به سلیقه و استایل شما دارد. در این مطلب، نحوه زاپ دار کردن شلوار را آموزش می‌دهیم. اگر می‌خواهید بدانید چگونه شلوار را زاپ دار کنید، این مطلب را دنبال کنید. مدل شلوارهای مذکور نه تنها به راحتی قابل استفاده هستند، بلکه بسیار شیک و جذاب نیز می‌باشند و به سادگی با سایر پوشاک و کفش‌ها ترکیب می‌شوند.

شلوار زاپ دار چیست و به چه نوع شلواری می گویند؟

  • شلوار جینی که به دلیل پیری و استفاده مکرر پاره شده است و می توان گفت که مراحل طبیعی را طی کرده است.
  • شلوار جینی که در فرآیند تولید به صورت پاره ای تولید می‌شود و این شکل تولید بر اساس مد و فشن است.

شلوارهای جین با سیستم زیپ معمولاً در ناحیه زانو پارگی دارند. اما در مدل‌های جدید، تقریباً پارگی در تمام نقاط شلوار دیده می‌شود. شلوارهای جین پاره یا با سیستم زیپ امروزی بین افراد مد پیرو بسیار محبوب شده‌اند. در دهه ۱۹۹۰ میلادی، شلوار جین با سیستم زیپ به عنوان یک استایل راحت و شیک وارد صنعت مد و فشن شد و به شدت مورد علاقه جوانان قرار گرفت.

شلوار زاپ دار درست کنیدروش های زاپ دار کردن شلوار

روش آسان زاپ دار کردن شلوار در خانه برای آسانی زاپ دار کردن شلوار خود در خانه، شما راه حلی ساده را آموزش می دهم. بهتر است شلوارهایی با قد کوتاه را برای زاپ دار کردن انتخاب کنید. قبل از هر چیزی، تصمیم بگیرید کدام قسمت از شلوارتان را می خواهید زاپ دار کنید. بهترین قسمت برای زاپ دار کردن شلوار روی زانو، ران و قسمت پایین شلوار است. برای زاپ دار کردن شلوار جین زنانه با استفاده از تیغ موکت بری، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا شلوار را پوشیده و محل مورد نظر برای زاپ دار کردن را مشخص کنید. برش ها را ۵ سانتی متر بالاتر یا پایین تر از زانو قرار دهید.
  2. یک مقوا را زیر همان قسمت از شلوار قرار داده و ثابت کنید.
  3. با تیغ موکت بری، برش های موازی و نامنظمی روی شلوار ایجاد کنید. بهتر است کمی فاصله بین برش ها باشد.
  4. سپس با نوک سوزن، تارها را به شکل ریش ریش بیرون بکشید.
  5. با استفاده از موچین، تارها را از هم جدا کرده و برای هر قسمت مراحل را تکرار کنید.

برای زیبایی بیشتر چه می توان کرد؟

برای اینکه یک شلوار زاپ دار داشته باشید که برای مجالس نیز مناسب باشد، می توانید در قسمتی از شلوار که ساییدگی یا پارگی دارد، پارچه گیپور بدوزید. روش زاپ دار کردن شلوار جین زنانه با استفاده از سیم ظرفشویی یک روش دیگر برای زاپ دار کردن شلوار لی از سیم ظرفشویی استفاده است. با استفاده از تیغ موکت بری، چند خط ملایم را روی شلوار لی ایجاد کنید و با استفاده از سیم ظرفشویی روی قسمت هایی که برش داده اید، بکشید.

ریشه‌دار کردن شلوار جین زنانه با استفاده از رنده

یکی از انواع شلوار زاپ دار شلوار های ریشه دار است. برای درست کردن شلوار ریشه دار می‌توانید از روش رنده‌کاری هم استفاده کنید تا شلوار جین زنانه را ریشه‌دار کنید. در این روش، می‌توانید قسمت مورد نظر برای ریشه‌دار کردن شلوار را مشخص کنید و سپس با استفاده از رنده، آن قسمت را بسابید. این عمل را با دقت انجام دهید تا به شلوار آسیب نرسانید.

ریشه‌دار کردن شلوار

شلوار زاپ دار ریشه دار که یکی از انواع جالب شلوار است را نیز می توان از شلوار های کهنه تولید کرد. یک روش دیگر برای ریشه‌دار کردن شلوار استفاده از سنگ سمباده است. برای این کار، ابتدا با یک تیغ تیز چند خط روی قسمت مورد نظر ایجاد کنید، سپس با استفاده از سنگ سمباده، آن بخش را بسابید تا نخ‌های آن ریشه‌دار شوند. به این سادگی می‌توانید شلوارتان را ریشه‌دار کنید. البته توجه داشته باشید که شلوارهای جین زنانه نسبت به جین‌های سنگین و ضخیم، سبک‌تر هستند و بنابراین بهتر استفاده می‌شوند.

نویسنده: رضا مقدم