به یاد خدا

همانطور که در هفته های گذشته به استایل های گوناگون در صنعت مد و فشن پرداختیم در این هفته هم قصد داریم تا در ادامه ی این سری از مقالات استایلینگ به ۴ استایل دیگر بپردازیم که در دنیای فشن مطرح هستند.

شما عزیزان با آشنایی بیشتر با صنعت مد و فشن می توانید فهم بهتری از بازار داشته و برای تقاضای مناسب بازار برنامه ریزی مناسب نمایید. در هفته گذشته ما به استایل های کلاسیک، استایل کژوال و استایل هیپ هاپ پرداختیم. در این هفته قصد داریم تا به استایل های تام بوی، وسترن، گلامور و همچنین استایل مینیمال بپردازیم.

معرفی استایل تام بوی

استایل تام بوی نوعی استایل است که میتوان گفت از سبک لباس پوشیدن مردانه تقلید میکند. اگر شما نیز از پوشیدن کت و شلوار، جین های مام استایل و بوت های مشکی تیمبرلند استقبال میکنید باید گفت که استایل مد نظر شما تام بوی است. حتی پیراهن های مردانه ای که برای زنان استفاده می شود نیز جزو این دسته قرار دارند.

البته شایان ذکر است که هنرمندان در این استایل می کوشند تا ظرافت های زنانه را نیز وارد سبک مردانه کنند و استایل تام بوی تلفیقی از این دو است تا ظاهری شیک و جذاب را ایجاد کند.

سبک تام بوی بعضی از آیتم های سبک تام بوی

برای استایل تام بوی می توان به پیراهن های سفید دکمه دار، کت های بدون دکمه مشکی یا هودی های ساده اشاره کرد. دورس های ساده و ژاکت های ارتشی نیز در این دسته از اهمیت زیادی برخوردارند. البته شلوار های پارچه ای راسته و شلوار های مام استایل را نباید نادیده گرفت. کفش های کتانی تی شرت های لانگ نیز در این دسته از آیتم ها قرار می گیرند.

معرفی استایل وسترن در صنعت مد

وقتی از استایل وسترن یاد می شود، باید بدانید که در ابتدا در زنان اسب سوار آمریکایی یا گاوچرانان اسپانیایی دیده شده است. اما سپس به دنیای مد نیز راه پیدا کرده و مورد توجه عوام قرار گرفته است. لازم به ذکر است که برای اینکه استایل شما وسترن باشد لازم است به چندین آیتم همزمان فکر کنید. کلاه کابوی، شلوار جین و ژاکت جین و روسری از این جمله آیتم ها هستند.

برخی دیگر از این آیتم ها در استایل وسترن

کت جین کلاسیک، کت های چرمی و خزدار را می توان در این دسته قرار داد. البته لازم است بدانید که پیراهن و شلوار های جین وصله دار نیز در این دسته هستند و نباید از چکمه های قهوه ای و مشکی و شلوار های دم پا گشاد نیز غافل شد. همچنین می توان به کمربند و کیف های دستی پارچه ای و حصیری نیز اشاره نمود.

استایل گلامور در صنعت فشن

استایل گلامور را می توان از استایل های شیک و جذاب فشن نام برد. این استایل را برای خانم ها و آقایان جسور و خوش بین، افرادی که نوستالژیک می اندیشند و دراماتیک و ایده آلیست هستند مناسب می دانند. این افراد را میتوان در دسته ی افرادی قرار داد که عاشق سبک های پر زرق و برق و زیبا و چشم نواز دانست. فیلم های هالیودی قدیمی و کلاسیک در این سبک لباس پوشیدن قرار میگیرند.

برخی از آیتم های سبک گلامور

به طور کلی لباس های درخشان و زرق و برق دار، استفاده از خز و پر پرندگان و پارچه های مخمل در این دسته از استایل فشن قرار دارند. طرح هایی نظیر پوست مار و طرح های پلنگی نیز در این دسته هستند. البته ترکیب رنگ های سفید و سیاه و قرمز و یقه های هفت و قایقی، دلبری و هالتری نیز در این بین از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

استایل گلامورمعرفی استایل و سبک مینیمال در فشن

استایل مینیمال از آن جهت مورد اهمیت است که معمولا به لباس های راحت و ساده گفته می شوند. در این لباس ها معمولا از رنگ های کمتر و خنثی استفاده می شود. این استایل را می توان برای جلسات و کارهای روزمره مناسب دانست. سلبریتی های زیادی برای قرار های کاری و روزمره خود از این استایل استقبال میکنند. در این استایل از اکسسوری های پرزرق و برق و زیورآلات آنچنانی استفاده نمی شود. به جای آن می توان از انواع اکسسوری های ظریف و زیور آلات ساده استفاده نمود.

برخی دیگر از آیتم های سبک مینیمال

شلوار های راسته و پیراهن های سفید در این دسته از لباس ها قرار دارند. باید دامن های میدی و جامپ سوئیت ها را نیز در این دسته قرار داد. ژاکت ها و بارونی های بلند و بلوز های یقه اسکی نیز در این جایگاه قرار دارند. همچنین به تی شرت های ساده و میکس های رنگ سیاه و سفید و مدل رنگ موی طبیعی و آرایش ساده و ملایم نیز باید اشاره داشت.

سبک مینیمال فشن

نویسنده: رضا مقدم