به یاد خدا

در دنیای فشن طرح ها و استایل های متفاوتی جلوه گری میکنند و افراد گوناگون علاقه دارند تا از سبک های مختلف پیروی کنند. در مطلب قبلی اشاره ای به شغل استایلیست ها کردیم و شما را با آن ها و حرفه ای که آن ها بر عهده دارند آشنا کردیم. ما قصد داریم تا ۱۰ استایل مختلف در دنیای مد را به همراه شما بررسی کنیم. در مطلب این هفته توضیح مختصری از ۳ استایل را خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

معرفی استایل های فشن 

  • استایل بوهمین 
  • استایل پانک راک
  • آرتی استایل 
  • استایل کلاسیک 
  • استایل کژوال 
  • استایل هیپ هاپ
  • استایل تام بوی 
  • استایل وسترن
  • استایل گلامور
  • استایل مینیمال 

معرفی استایل بوهمین 

استايل بوهمین تنها یک سبک پوشش نیست؛ بلکه یک فرهنگ است که با دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی ارتباط دارد. در این سبک از لباسهای راحت و شاد با رنگهای خنثی و گرم استفاده می.شود در کنار این لباسها اکسسوریهای زیبا هم قرار میگیرند. 

استايل بوهمینتوجه داشته باشید که در این سبک از استایل بیشتر استایلتان باید به رنگهای گرم یا خنثی باشد.

برخی آیتمهای این استایل پیراهن كيمونو طرح دار، لباس بلند یک سره گل گلی، شومیز چین دار سفید، لباسها و شلوارهایی با پارچه گیپور دامن شلواری سفید یا کرم رنگ لباسهای بلند آستین پفی، پیراهن ماکسی طرح دار کلاه گرد لبه دار پهن، شلوار جین دمپا گشاد بلوز طرح دار است.

معرفی استایل پانک راک 

استایل پانک برگرفته از جنبشی فرهنگی است که در اواسط دهه ۷۰ میلادی پا به عرصه مد و فشن گذاشت. این جنبش برای اولین بار توسط خوانندگان و هواداران سبک موسیقی راک به وجود آمد استایل پانک در دهه ۸۰ میلادی به محبوبیت زیادی رسید و امروز هم میتوانیم این سبک پوشش را در دنیای مد ببینیم.

استایل پانک شامل مدلهای خاص مو آرایش و لباس است. به طور معمول رنگ سیاه رنگ غالب این استایل .است. استفاده از جوراب ،توری جواهرات نقره،ای کت چرم ،مشکی ،پیرسینگ بوت بلند و مواردی از این قبیل در استایل پانک بسیار محبوب هستند.

برخی آیتمهای استایل پانک راک

کت چرم مشکی با تزئینات نقره ای کیف مشکی چرمی با تزئینات نقره ای، لباسهای یکسره بلند مشکی دستکش بدون انگشت چرمی می باشد.

معرفی استایل آرتی 

استایل آرتی یکی از خلاقانه ترین انواع استایل است؛ به طوری که هر فرد بر اساس سلیقه شخصی خود آن را می سازد. در اغلب اوقات افرادی که از این سبک پوشش پیروی میکنند، خالق سبک مد خودشان هستند استایل آرتی هنجارهای سنتی را دنبال نمیکند و دست به امتحان چیزهای جدید و بعضا غیر متعارف میزند.

استایل آرتیلباسهایی که در این سبک به کار میروند معمولا رنگهای روشن و طرحهای جالبی دارند. اکسسوریهای استایل آرتی هم شکلهای عجیب و غریبی دارند. یکی از ویژگیهای جالب این استایل توجه به پارچه ها و اکسسوریهای دست ساز است.

برخی آیتم های استایل آرتی

استفاده از تونیک های بلند و گل گلی، شلوارهای چهارخانه گشاد، گوشواره و گردنبندهای خاص و جالب، لباسهایی با انواع طرحهای نامتقارن هندسی می باشد.

نویسنده: رضا مقدم