به یاد خدا

برای آشنایی با استایل های فشن ما در سایت آفر اقدام به تولید محتوای مناسب در سری مقالات استایلینگ نموده ایم. در هفته ی گذشته به استایل بوهیمن، استایل پانک راک و استایل آرتی را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. در ادامه مطلب هفته ی گذشته این هفته نیز توضیح مختصری از ۳ استایل فشن دیگر را خواهیم گفت. در این هفته قصد داریم استایل کلاسیک، استایل کژوال و استایل هیپ هاپ را برای شما توضیح می دهیم.

استایل کلاسیک چیست؟

استایل کلاسیک به جرات یکی از معروف ترین و محبوب ترین استایل های فشن می باشد. این استایل چند خصوصیت اصلی را در خود دارد که شامل موارد زیر است:

  • لباس های شیک و زیبایی که هیچ وقت از مد نمی افتند
  • راهنمایی خوب برای استفاده درست از اکسسوری ها
  • استفاده از رنگ های خنثی که به درستی در آن به کار برده شوند

به طور کلی میتوان گفت استایل کلاسیک عنصر کیفیت را بولد می نماید. البته میتوان ادعا کرد که کیفیت همان چیزی است که این استایل را ماندگار نموده است. استایل کلاسیک همان چیزی است که در عین اینکه ساده پوشی را اصل قرار می دهد اما شیک بودن و جذاب بودن را به همراه دارد. استایل کلاسیک همان استایلی است که به طور کلی از تغییرات مد پیروی نکرده ولی همه پسند و مناسب همه جور شخصیت می باشد. اگر شما نیز از آن افرادی هستید که به ترند ها و روند های فشن اهمیت نمی دهید اما می خواهید شیک و جذاب به نظر برسید.

استایل-کلاسیکبعضی از آیتم های سبک کلاسیک

کت و شلوار های پارچه ای، پیراهن های سفید و ساده، کفش های کتانی سفید و پالتوهای بلند به رنگ کرم و قهوه ای، از این موارد می باشد. در سبک کلاسیک حتی آیتم های کژوال هم وجود دارند مثلا شلوار های جین مشکی و یا شومیز های بلند مشکی برای خانم ها از این دست می باشند. برای دختران روسری های طرح دار و ساده اما شیک گزینه های سبک کلاسیک در فشن می باشد.

معرفی استایل و سبک کژوال در فشن

این استایل از آنجایی مورد اهمیت است که لباس های معمولی ولی شیکی را به شما عرضه میکند. به طور کلی لباس هایی که در کمد یک شخص عادی قرار دارند از نوع کژوال هستند. برای اینکه از این سبک مد پیروی کنید کافی است هر چیزی که ساده و راحت به نظر می آید را بپوشید. اما در نظر داشته باشید که لباس های زاپ دار و ورزشی را شامل انتخاب های خود نکنید.

بعضی از آیتم های سبک کژوال فشن

تیشرت، بلوز و شلوار های جین شامل این سبک از فشن هستند. همچنین هودی ها دامن و لباس های یکسره نیز جزو مواردی است که در این استایل قرار میگیرند. همین طور در این دسته کفش های کتانی و مانتو های کتان نیز جای دارند.

معرفی استایل فشن هیپ هاپ

استایل هیپ هاپ را برای اولین بار افرادی که در این سبک موسیقی فعال بودند به دنیای مد معرفی کردند. زادگاه این سبک پوشش مد را می توان شهر نیویورک در نظر گرفت. اما لس آنجلس آمریکا نیز در آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. البته این سبک از استایل مد را میتوان بیانگر فرهنگ هیپ هاپ نیز دانست و عقاید این دسته از جامعه را نشان می دهند. این سبک دارای لباس های اورسایز و گشاد و راحت می باشد. رنگ خاصی در این سبک مورد توجه قرار نمی گیرد و افراد گوناگون با هر سلیقه ای میتوانند از این سبک پیروی کنند.

برخی از آیتم های سبک هیپ هاپ

تیشرت های گشاد، بلند و اورسایز، تاپ ها و بلوز و تیشرت های نیم تنه در زنان و دختران و کت های جین در این سبک قرار دارند. شلوار های اسلش دامن های جین و شلوار های بگی نیز در این سبک زیاد به چشم می خورند. همچنین می توان شلوار های جین زاپ دار و کلاه های لبه دار را علاوه بر کفش های ورزشی و پارچه های دورس را در این گروه از لباس و استایلینگ قرار داد.

نویسنده: رضا مقدم