به یاد خدا

در مقاله قبلی توضیح دادیم که کارآفرینان نوپا برای شروع در تولید پوشاک چه نکته هایی را باید در نظر بیگیرند. اولین نکته ای که می خواهیم امروز برای شما باز کنیم بحث انتخاب سبک و دلایل انتخاب سبک و توع تولید پوشاک می باشد.

تمام کارآفرین های نوپا در ابتدای کار باید بداند که تولید پوشاک شاخه های گوناگونی داشته و بعد از شناخت شاخه ها باید اقدام به تولید نمود.

همچنین تولیدکنندگان نوپا می توانند بصورت کاملا رایگان از مشاوره تولید لباس و پوشاک توسط گروه تولیدی آفر (پیشنهاد) استفاده نمایند. ما از کمک به صنعت کشور و شما تولید کننده عزیز جهت ارتقای سطح تولید پوشاک کشور حمایت کرده و برای اعتلای تولیدات کشور می کوشیم.

بطور کلی باید گفت تمامی انواع لباس چه مردانه و چه زنانه به دو قسمت تقسیم می شوند.

شاخه های تولید پوشاک

  1. تولید پوشاک با پارچه های تخت باف
  2. تولید پوشاک با پارچه های گردباف

ضرورت دانستن این موضوع که ما در مقاله های قبل نیز به آن به طور مختصر پرداختیم و تفاوت پارچه های گردباف و تخت باف را برای شما باز نمودیم، در امر تولید لباس و پوشاک بسیار زیاد می باشد.

تولید پوشاکتصمیم گیری درباره نوع پارچه در تولید

نخ های این دو نوع پارچه کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و نمی توان از نخ های گردباف برای پارچه های تخت بافی استفاده نمود. پوشاک گردباف معمولا برای تولید تی شرت ها هودی ها و لباس های راحتی در مقایسه با پارچه های تخت باف مورد استفاده واقع می شود. همچنین باید بدانید که منابع تولید این پارچه ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

بنابراین تولید کننده نوپای ما باید تصمیم بگیرد که با کدامیک از این شاخه های تولیدی علاقه بیشتری داشته و تصمیم به تولید در آن را دارد. زیرا نوع تهیه پارچه، انتخاب دوزنده و کانال فروش آن ها با یکدیگر کاملا متفاوت می باشد.

پارچه های تخت باف و گردباف مناسب کدام پوشاک است؟

برای مثال پارچه های تخت باف معمولا بازی کمتری دارند و حتما باید با سایزبندی دقیقی تولید شوند. از این رو کارهایی مثل شومیز پیراهن های مردانه و شلوار ها را با پارچه های تخت باف تولید میکنند که از نظر قابلیت دوزنده باید بسیار روی آن ها دقت گردد. زیرا دوزنده ای که پارچه های تخت باف را می دوزد با دوزنده ای که پارچه های گردباف را می دوزد کاملا متفاوت است.

نویسنده: رضا مقدم