به یاد خدا

برای آنکه درک کنیم استایلیست کیست و چه شغلی دارد باید با صنعت مد و فشن بیشتر آشنا شویم. امروزه با گسترش صنعت مد و فشن حوزه های کاری متفاوتی در دنیای مد به وجود آمده است. طراحی لباس، مدنویسی، طراحی پارچه و … از جمله مشاغل این صنعت هستند. یکی دیگر از این مشاغل که امروزه نیز طرفداران بسیاری دارد فشن استایلینگ است. به شخصی که کار فشن استایلینگ نیز انجام میدهد فشن استایلیست میگویند.

فشن استایلیست چه میکند؟

فشن استایلینگ درواقع یک نوع مشاوره در صنعت پوشاک است. فشن استایلیست یا مختصرا استایلیست شخصی است که برای جذابیت استایل شما مشاوره میدهد و برنامه ریزی میکند. استایلیستها به شما کمک میکنند تا در هر موقعیت لباس مناسب آن موقعیت را بپوشید. این افراد با توجه به شکل بدنی، فرم صورت و رنگ پوست شما مناسب ترین لباسها را برایتان در نظر میگیرند. استایلیست ها همچنین به شما میگویند که چه مدل مو و سبک آرایشی مناسب شماست.

فشن استایلیست کیستانواع مختلف فشن استایلینگ چیست؟

استایلیستها میتوانند به عنوان استایلیست شخصی، سازنده استایل، راهنمای سلبریتیها و یا مشاور برندها فعالیت کنند. در واقع کار استایلیست این است که یک ست لباس به تن افراد خوب بنظر برسد. ممکن است آنها برای یک برند خاص کار کنند، در این صورت وظیفه دارند مدلها را به بهترین نحو بر روی صحنه ی کت واک ها بفرستند. برای مثال باید بدانید که انتخاب نحوه آرایش صورت و مدل مو متناسب با لباس و اکسسوری ، بر عهده ی اوست. برای تعیین اینکه هر لباس به تن چه مدلی بهتر می نشیند توسط او صورت میگیرد.

اهمیت کار فشن استایلیست در چیست؟

این درست است که آنها فروشنده، نیستند اما قطعا حضور یک استایلیست در فروشگاه برندهای لوکس ضروری است تا به مشتریان مشهور و ثروتمند خود مشاوره بدهند. آنها در میزان فروش یک برند نقش بسیار مهمی دارند. استایلیست خوب هنر فشن را میداند که چگونه با آن میتوانند ویژگیهای مثبت افراد را با لباس پوشیدن به نمایش بگذارد.

در واقع انتخاب لباس فرد که برای رویداد مورد نظر او مناسب باشد و قانع کردن مشتری با مشاوره صحیح برای پوشیدن انتخاب استایلیست یک هنر است. و این همان مهارت و هنری است که یک استایلیست حرفه ای دارد.

وظیفه ی یک فشن استایلیست چیست؟

یک استایلیست باید توانایی پیش بینی ترندهای فشن را داشته باشد. از هنر طراحی و تاریخچه مد آگاه باشند. باید درک درست از اشکال مختلف صورت و بدن را داشته باشد و متناسب با آن نحوهی پوشیدن لباس را بداند. در مورد مهارتهای تجاری مانند بازاریابی اصول تبلیغات مطلع باشند. لازمه ی استایلیست حرفه ای بودن داشتن خلاقیت و نوآوری مهارتهای قوی ارتباطی برای همکاری با مشتریان است. همچنین باید بدانید که استایلینگ نیز انواع مشخصی دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استایل بوهمین
  • استایل پانک راک
  • آرتی استایل
  • استایل کلاسیک
  • استایل کژوال
  • استایل هیپ هاپ
  • استایل تام بوی
  • استایل وسترن
  • استایل گلامور
  • استایل مینیمال
نویسنده: رضا مقدم