به یاد خدا

ما در مقاله پیشین در مورد کانال های فروش توضیح مختصری دادیم. اما به دلیل مهم بودن این مطلب در این مقاله نیز به کانال های فروش بیشتر می پردازیم.

دو روش برای فروش لباس و پوشاک

همانطور که پیشتر از این هم اشاره شد باید بدانید که فروش پوشاک را میتوان از دو طریق B2B و B2C انجام داد. منظور از فروش B2B فروش به مغازه دار یا بنکدار دیگری می باشد و در نهایت خرده فروش نهایی کالا را به مصرف کننده نهایی یا به اصطلاح علم بازاریابی end user می فروشد. اما در فروش B2C تولید کننده ی کالا یا لباس در اینجا به طور بی واسطه و مستقیم پوشاک را به دست مصرف کننده ی نهایی یا end user رسانده و به او می فروشد.

برای اولین مرحله فروش B2B چه کنیم؟

حال ما میخواهیم برای شما این دو مورد را بیشتر باز کنیم. در فروش B2B پوشاک و لباس تولید کننده باید در نظر داشته باشد که با توجه به نوع تولیدات خود مکان عرضه تولیدات را مشخص نماید. برای مثال در تهران که مرکز پوشاک ایران می باشد ما بنکداران متفاوت در نقاط مختلف تهران داریم. مثلا بازار بزرگ تهران – محدوده ی جمهوری – بهارستان – هفت تیر – فردوسی و … که هر کدام از این مکان ها برای تولیدات خاصی می باشند. شایان ذکر است که تولید کننده نوپای ما با دقت در انتخاب مکان مناسب و شناخت کامل نسبت به تولیدات خود اقدام به اجاره یا خرید ملک برای عرضه ی محصولات خود نمایند.

بطور مثال اجناس زنانه در محدوده ی فردوسی هیچ توجیهی ندارد.

فروش سازمانی پوشاک
فروش سازمانی پوشاک

اهمیت موضوع بازاریابی مکان

البته شایان ذکر است که این موضوع مربوط به کارآفرین نوپایی که در بازار شناخته شده نیست بوده و در صورتی که شما به عنوان یک تولید کننده ی پوشاک شناخته شده در بازار معرفی شده باشید بعد از گذشت سالیان، دیگر برای شما مکان مورد نظر عرضه موضوع مهمی به شمار نمی آید. اما در ابتدای امر برای شروع کار مهمترین موضوع می تواند همین امر یعنی انتخاب محل مناسب برای فروش بصورت عمده می باشد.

مشاوره رایگان برای کارآفرینان پوشاک

شما عزیزان علاقمند به کار پوشاک همیشه میتوانید در صورت نیاز به مشورت و مشاوره و همفکری با دفتر مجموعه ی پیشنهاد تماس حاصل فرمایید. برای تماس با ما می توانید از طریق صفحه ی مشاوره تولید لباس و پوشاک اقدام فرمایید.

ضمنا در مقاله بعدی قصد داریم تا به فروش B2C یا فروش به مصرف کننده صحبت خواهیم نمود.

نویسنده: رضا مقدم